Tijdens de Dutch Media Week 2020 ging XR lab de uitdaging aan om in 24h een game te maken. En dit deden we in samenwerking met jou!
Bij de start van deze 24h GAME JAM kreeg elk team ingrediënten om mee te werken, maar gedurende de wedstrijd heeft het publiek ook invloed gehad op de richting van de game. Bij elke grote creatieve beslissing moesten de teams de kijkers van de livestream laten beslissen.
Check hier de making-of.
Geproduceerd door Maxime Müller van Stage-X24. Stage-X24 is leerbedrijf waar mediavormgevers en AV specialisten (in spe) onder begeleiding aan opdrachten werken voor mediabedrijven.
De XR games
Team 2: REFRIDGE
Concept: Je kijkt in een koelkast en ziet alle items die in de koelkast staan voor aantal sec. De koelkast explodeert en je moet de inhoud daarna op de juiste plekken terug zetten.
Development team: Dimitri van Manen, Marcin Zalewski, Luke van Klooster, Reniet de Vries
Thema: We Are the Future
Handicap: je moet beginnen bij het einde
Gameplay: Timebased (2x) en Point and click Game
Team 2: CHOOSE THE FUTURE
Concept: Choose the future! Je staat in een tijdmachine, voor je staat een scherm waar je een aantal vragen krijgt. Door het antwoorden op de vragen kies jij onze toekomst, maak je de goeie keuzes?
- Development team: Thomas Linssen, Lucas de Jonghe, Zoë Baars, Madelief van Slooten
- Thema: We Are the Future
- Handycap: A-Frame
- Soort game: Choose your own adventure
- Stijl: Cartoon
Team 3: THE GALLOWS
Concept: In het jaar 2XXX is mensheid kleiner geworden en zijn de criminele activiteiten hoger geworden. Je krijgt een email over een clown cult. Je denkt er niks over en dat het een grap is. Later die avond word je ontvoerd en achtergelaten in een bos waar je een ritueel moet spelen om te leven.
- Development team: Derrick Aboagye, Tiesto Schouten, Juda Hensen, Rümeysa Bozkurt
- Thema: We Are the Future
- Stijl: zwart-wit
- Titel: Galgje
- Handicap: Clowns
XR lab Game Jam vond plaats in ons kantoor op het Mediapark tijdens Dutch Media Week, het mediafestival van Nederland dat georganiseerd wordt van 3 t/m 11 oktober 2020. Dutch Media Week is een initiatief van Beeld en Geluid in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.